GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések

01. Mire jó az utasbiztosítás?

Az utasbiztosítás a külföldi utazás idején történő balesetek és betegségek miatt felmerülő költségek, illetve a poggyászt ért károk fedezésére szolgál. Tartalmazhat ezen kívül az utasbiztosítás különféle assistance jellegű fedezeteket (gépkocsival kapcsolatos segítségnyújtás, korábbi hazautazás, iratok pótlása stb.), valamint felelősségbiztosítást, és jogvédelmi biztosítást is. Az e-utas.hu tarifálójában részletesen összehasonlíthatja az egyes fedezeteket, és a hozzájuk tartozó összeghatárokat.

02. Számos bankkártyához is tartozik utasbiztosítás – az nem elég?

Az attól függ! Mindenképpen ismerje meg a bankkártyájához tartozó utasbiztosítás feltételeit. Ezek a biztosítások általában egy alapszintű fedezetet nyújtanak, de ez nem minden esetben elég. A biztosítás legtöbbször csak a bankkártya tulajdonosára vonatkozik, azaz a vele együtt utazókra, például a gyermekekre nem terjed ki. A másik szempont a fedezet terjedelme: egy síeléskor olyan speciális költségek is felmerülhetnek, mint a hegyi-, netán helikopteres mentés. Ezeknek a gyakran sokmilliós költségét a bankkártyához járó biztosítások nem fedezik. Szintén ki vannak zárva az olyan extrém sportokkal kapcsolatos balesetek, mint pl. a búvárkodás, siklóernyőzés, vagy jet-ski. Arról nem is beszélve, hogy egy távoli ország orvosa, vagy rendőre számára sokkal könnyebben érthető egy kötvény megmutatása, mint annak elmagyarázása, hogy a bankkártyához biztosítás is tartozik.

03. Mi a különbség az Európai egészségbiztosítási kártya és az utasbiztosítások között?

Azt mondhatjuk, hogy az Európai egészségbiztosítási kártya másra való, mint egy utasbiztosítás. Értelemszerűen eleve csak egészségügyi kiadások fedezetére szolgál, az egyéb költségeket (poggyászkár, felelősségbiztosítás, jogvédelem stb.) nem fedezi. A kártyával csak az adott ország TB hatóságával szerződött egészségügyi szolgáltatóhoz lehet fordulni, míg az utasbiztosítással a magánszolgáltatókhoz is (a síközpontokban, üdülőhelyeken általában ilyenek vannak!). Számos uniós tagállamban az ellátásnak a beteg által fizetett önrésze is van – ezt az önrészt az utasbiztosítás fedezi, de a kártya nem. Hasonlóképpen bizonyos tagállamokban utófinanszírozás van, azaz az ellátás költségét a biztosítottnak meg kell előlegeznie. Az utasbiztosításnál ez nem merül fel, hiszen szükség esetén az előleget is a biztosító fizeti. Az egészségbiztosítási kártya előnye viszont, hogy a szükséges ellátásokat, tekintet nélkül azok árára, mindenképpen fedezi. Az utasbiztosítás csak a kötvényen szereplő értékhatárig térít, de a megfelelően magas limit választása biztonságot nyújt. A kártya egyszeri, viszonylag bonyolult ügyintézéssel váltható ki, míg az utasbiztosítást mindig az utazás előtt, az adott körülményeknek megfelelően köthetjük meg – az e-utas.hu honlapján néhány perc alatt.

04. Mi a teendő kár esetén?

Ha külföldön bármilyen kár történik, a legfontosabb teendő, hogy a lehető leghamarabb értesítse a biztosítót a kötvényen található telefonszámon (a legtöbbször ezt kedvezményes tarifával, a nap 24 órájában, és magyar nyelven teheti meg). A biztosító értesítése azért is fontos, mivel ennek elmulasztása korlátozhatja a kártérítés mértékét.
A biztosító telefonos ügyfélszolgálata olyan fontos kérdésekben is segítséget tud nyújtani, hogy hol található a legközelebbi egészségügyi intézmény, hogyan lehet tolmácshoz, vagy ügyvédhez jutni.
Baleset vagy bűncselekmény esetén értesíteni kell a helyi hatóságokat is, az általuk kiállított igazolásra itthon is szükség lehet a kárrendezés folyamán.

Kárbejelentési információk: itt

05. Mit kell tenni a külföldi kórházban, vagy rendelőben?

Mutassa be utasbiztosítási kötvényét, és a biztosítótársaság assistance szolgálatának telefonszámát. A regisztrációt követően a biztosító fizetési garanciát is felajánl az egészségügyi intézmény felé, így nem kell ott helyben rendeznie a kiadásokat. Ekkor a számlát nem Ön, hanem a biztosító kapja, és ők is rendezik.
Amennyiben valamilyen okból saját magának kell rendeznie a balesetből, betegségből eredő kiadásait, akkor a biztosító a hazaérkezést követően téríti meg a számlákat. A kár megtérítéséhez a biztosítók az eredeti számlákat kérhetik!

06. Mikor kell megkötni az utasbiztosítást?

Az utasbiztosítást kizárólag az utazás megkezdése előtt, Magyarországon kötheti meg. Ezt azonban megteheti az e-utas.hu honlapján akár online, az utolsó percben is. Lehetőség van viszont a megkötött utasbiztosítás szükség szerinti meghosszabbítására külföldről is. Ilyen igény esetén a biztosító telefonos ügyfélszolgálatát (a kötvényen szereplő számot) kell felhívnia. Amennyiben útlemondási biztosítást is kötne, azt több nappal az elutazás előtt kell megtennie. Kérjük, tájékozódjon a pontos feltételekről az e-utas.hu ügyfélszolgálatán.

07. Mikortól kezdődik az utasbiztosítási védelem?

Az e-utas.hu utasbiztosítási kínálatában kizárólag olyan biztosítótársaságok termékei szerepelnek, amelyek úgynevezett webszervíz technológiát alkalmaznak. Ez azt jelenti, hogy az online módon beérkező ajánlattal kapcsolatban a díjfizetés után a biztosító azonnal elvállalja a kockázatot, erről kiállítja a kötvényt, amelyet az e-utas.hu az Ön által megadott e-mail címre továbbít PDF formátumban.

Utasbiztosítás kalkulátor

Hasonlítsa össze a webszervízzel rendelkező, így azonnali fedezetet nyújtó biztosítók utasbiztosítás ajánlatait, kösse meg az Önnek leginkább megfelelőt és utazzon gond nélkül.

pay-pass

Utasbiztosítás gyorsan,
4 egyszerű lépésben

Az utazás és az utazók alapadatainak megadása
Biztosítók ajánlatainak összehasonlítása
A megfelelő biztosítási ajánlat kiválasztása, a szerződés megkötéséhez szükséges további adatok megadása
Online díjfizetés és a biztosítási kötvény kiküldése e-mailben